CeeBee

zondag 22 oktober 2006

reis

Het idee kwam eigenlijk terloops ter sprake. Toen ik lui aan het strand lag in Hurghada. Met in de ene hand een sigaret en in de andere een ijskoffie (op zich weet ik die details niet helemaal zeker, maar omdat ik er 80% van de tijd zo bij lag zal het op dat moment niet anders zijn geweest.)

Ik wil op reis. Reizen. Geen vakantie, maar een Reis. Een paar maanden weg. Backpack op de rug, bandana op de kop en slippers aan de voeten. En dat dan een paar maanden. Uiteraard kwam ik op het idee door K., die in 2004 een wereldreis maakte.

Sinds het ter sprake kwam, heeft het mijn hoofd niet meer verlaten. Ik wil het. En het kan, eind 2008. Dat is nog ver weg, dat weet ik, maar het is het ideale moment. Namelijk het moment dat ik van Loondienst naar Eigen Baas zal gaan. Het moment dat mijn bazin met pensioen gaat en ik in haar voetsporen treed. Het ideale moment om weg te gaan dus en in mijn hoofd is het al rond.

100 dagen

Laos
Cambodja
Vietnam
Thailand
Maleisie.

Kan niet wachten.