CeeBee

maandag 19 december 2005

Een beetje vanne dit en een beetje vanne dat

Ik wil een heleboel loggen, maar kan er geen geheel van maken. Dus dan wordt het maar een lijstje. Een decemberlijstje, zo je wil. Met heel veel links. En daar heb ik eigenlijk een hekel aan. Het moet dus niet gekker worden. Ach wat, ik gooi m'n haar los:

* Allereerst een rectificatie: ik heb helemaal geen hekel aan decemberlijstjes. Ik kijk graag naar jaaroverzichten en maak ook ieder jaar weer goede voornemens. Ook luister ik graag naar een top nog wat en het liefst de top 2000 van radio 2;

* Ik zag zojuist weer de beelden van de tsunami en ik kreeg het er koud van. Te meer, omdat ik er niet meer aan gewend was. Ja, dat klinkt cru, maar begin dit jaar schrok ik er niet meer van. Die beelden kwamen nu eenmaal dagelijks langs en kennelijk went alles. Zelfs beelden van gruwelijkheden;

* Zojuist hoorde ik dat de partner van een collega-advocaat zomaar is overleden. Een bacterie achter zijn long. Ook daar kreeg ik het koud van;

* Vandaag heb ik de blunder van een tijd geleden kunnen rechtzetten. Fijn. Heel fijn;

* Mijn bazin is bij nader inzien toch een lieverd. Toen ze het hoorde van W. en mij gaf ze me een cd. "Om bij te huilen", was haar opdracht. Vandaag heb ik een uur met haar gepraat. Over het leven. Over ons lief en haar leed. Ik behoud me overigens wel het recht voor om mijn mening over haar te herzien. En geloof me, dat gaat binnenkort weer gebeuren;

* Ik vind Nicole Kidman lelijk (ja, echt waar) en The interpreter stom (ja, ook echt waar);

Zo, dat was het. Morgen weer een normaal logje. Zonder links. Beloofd.