CeeBee

donderdag 15 december 2005

futloos

Soms kan ik bergen verzetten en ben ik niet te stuiten. Zowel op mijn werk als prive stuiter ik dan door het leven. Nog even zus, nog even zo. Tussen de bedrijven door nog een wasje en boodschappen. Ik draai er mijn hand niet voor om en kom geen energie tekort. Ik ben dan blij met mijn leven en voel me gewoon gelukkig.

Vandaag is niet zo'n dag. Vandaag is helemaal niet zo'n dag. Niets gaat goed en ik stoor me aan alles. Zoals zojuist aan die debiele chocomel-reclame. Als je zo graag chocomel wil, pak je toch g*dverd*mme zelf chocomel in plaats van achter die kerel aan te lopen? Kunnen die vrouwen dat apparaat niet zelf bedienen? Is het een apparaat voor mannen? Slaat ie op tilt bij de druk van een vrouwenvinger?

Ook stoor ik me aan de eeuwige decemberlijstjes. Ik hoef geen top 1000, top 2000 en zelfs geen top 3000. Geen jaaroverzicht of goede voornemens. 2006 kan alleen maar beter worden dan 2005. Daar hoef ik geen voornemen voor te hebben.

Ik heb het gehad. Ik ga een glas wijn drinken. "Morgen is alles anders" zei mijn moeder vroeger altijd. Ik hoop het, want nog zo'n dag trek ik niet.