CeeBee

vrijdag 22 juli 2005

Lucy

Ik woonde in een kast van een studentenhuis. Een herenhuis met 25 studenten. Ik deelde een kamer met I. Ooit bedoeld als tijdelijke oplossing voor mijn kamernood, maar voordat ik het wist woonde ik er een jaar. En toen 2. Het ging pas mis toen ik opeens de student ging uithangen en zij juist hard ging studeren. Als ik naar de kroeg ging, ging zij naar bed. Als ik weer thuis kwam, stond zij op. Dat ging natuurlijk niet goed en op een dag werd ik dan ook verzocht te vertrekken. Het was immers haar kamer.

Het einde van die tijd hoort -vanwege de ruzies- niet bij mijn beste herinneringen, maar die jaren ervoor wel. I. en ik waren twee handen op een buik. Ik heb haar huidige man haar het hof zien maken, we hoorden bij elkaars familie en onze gezamenlijke studeer-marathons waren legendarisch.

Ook hadden we een gezamenlijke passie: As the World Turns. Als ik Lucy nu zie huilen om Aaron, moet ik denken aan I. En ben ik een beetje verdrietig dat die vriendschap is verbroken. Niet door mij, overigens.