CeeBee

zaterdag 2 juli 2005

vriendschap

Ik word nogal eens omschreven als een bitch. Meer dan eens heb ik gehoord "dat ik best meeval", zodra iemand me leert kennen. Na verloop van tijd vindt men me meestal aardig en heel soms word ik geroemd om mijn droge humor. Ik heb me er bij neergelegd dat mijn eerste indruk niet al te best is.

Vreemd genoeg wil ik de vriendschappen die na veel moeite ontstaan nog wel eens lomp verbreken. Ik heb in het verleden een groep meiden laten zitten, omdat ik een nieuwe stoere vriendin had. Ook op de middelbare school was een meisje van de ene op de andere dag mijn beste vriendin niet meer. Ik vond iemand anders leuker.

Meestal ging de overgang naar de nieuwe vriendin vlekkeloos en liep niemand schade op. In twee gevallen weet ik helaas zeker dat die meiden mij nooit vergeven hebben. Als ik daaraan denk, krimp ik van schaamte nog ineen.