CeeBee

woensdag 6 juli 2005

hond II

Eerder: hond I

Ook Vriendlief (laten we 'm voortaan toch maar gewoon W. noemen) wilde graag een hond, want ook hij had fijne jeugdherinneringen met hond. Nog steeds wordt bij zijn ouders met melancholie gesproken over Odie.

Mijn vooronderzoek bracht me al snel op het net en op Marktplaats ging een wereld voor mij open. Alle soorten honden, netjes geschikt naar categorie, werden aangeboden. Vol verbazing las ik de advertenties. Honden te koop wegens allergie, verhuizing naar buitenland, ouderdom, echtscheiding. Zoveel mensen, zoveel redenen om een hond weg te doen.

Ik zocht er een uit en diezelfde avond reden we nog langs. De eigenaar was erg verdrietig door het vertrek van Bo en ze wilde het afscheid maar achter de rug hebben. Verbouwereerd liepen we een uur later met een hond de deur uit.

En zo hadden wij opeens volwassen Labrador door ons huis lopen. Volgens mij heb ik die hele avond nerveus gegiecheld. Overigens zou het een jaar later net zo gaan met de kat. Maar dat is weer een ander verhaal.