CeeBee

woensdag 17 september 2008

lubberbroek

Iedere vrouw heeft er wel een paar: onderbroeken die ze de eerste maanden angstvallig voor haar nieuwe vriend verborgen houdt. Omdat de gaten erin zijn gevallen, de elastiek niet meer rekt of de kleur is teruggebracht tot iets grijzigs. Ik weet niet precies wanneer ik voor het eerst schaamteloos rond paradeerde in een dergelijk exemplaar, maar ik vermoed dat dit zo rond dezelfde tijd was dat ik scheten onder de dekens begon te laten.

B. weet allang niet meer beter en kijkt niet op van een gelubberd gevalletje. Daarvoor schaamde ik me vandaag dan ook niet. Maar wel voor de huisarts die een uitstrijkje maakte en die met een schuin oog naar mijn grijzig exemplaar keek. Gelukkig was het een vrouw en zal ze 'm als een lubberbroek hebben herkend.