CeeBee

maandag 28 juli 2008

Tour d'Europe

In mijn straat stonden twee weken geleden 5 huizen te koop. Daarvan zijn er inmiddels 3 verkocht, zodat er dus nog 2 te koop staan. En laat bij die tweede groep nou net een van mij bij zitten. Scheisse, dat is het. Maar goed, ik laat het los. Denk Zen. Denk Yoga. Denk ontspanningsoefening.

Máár, in de categorie: "Cruijff zei het zo mooi", er zit potverdrie nog een voordeel aan ook. Want als je vooral bezig bent met je op te winden over je - opeens - onverkoopbare huis, denk je er niet aan dat je vakantie met grote stappen dichterbij komt. En omdat het op mijn werk ook nog eens niet bij te benen is vanwege de-alles-moet-nog-even-af-voor-de-vakantie-en-ach-wat-3-zittingen-op-een-dag-kan-best-periode, speel ik dus vol overtuiging juffrouw Mier. En juffrouw Mier dacht ook nooit 'volgende week lig ik op het strand'. Die was alleen maar druk.

En dus kwam het nieuws dat ik volgende week voor een maand (*) door Europa ga trekken, vandaag als een soort verrassing binnen. Maar vakantie, dat betekent lijstjes maken. Want er moet nog van alles gedaan, gewassen, gekocht en geregeld worden. En dus heb ik nu op 3 fronten paniek. Scheisse, again. Maar ach, over een week lig ik op het strand, met een biertje.

*Een maand! Ik heb gewoon potverdrie een maand vakantie! Enig idee hoe lang dat geleden is? Nee? Ik ook niet. Zo lang geleden dus. U mag jaloers zijn. Het mag, het hoeft niet.