CeeBee

dinsdag 27 mei 2008

druk

Of ik een halve praktijk wilde overnemen, vroeg een ander advocatenkantoor. Ze zaten met hun handen in het haar en ze snapten er de ballen van, van dat Familierecht. Achteraf belachelijk laconiek zei ik: “ja, hoor, ik kom morgen wel langs om de dossiers op te halen".

En dus zat ik de laatste weken elke dag een kwartier te vroeg en 2,5 uur te lang op mijn werk. Om alles op de rit te krijgen en om de fouten van de vorige advocaat te herstellen. Gisteren haalde ik de laatste 2 dossiers op en als het goed blijft het daarbij.

Ik mag het hopen. Want als ik nog langer in deze permanente staat van paniek blijf, dan gaat het ten koste van mijn hart.

Maar goed, dat willen jullie allemaal niet horen. Jullie willen horen dat ik opnieuw high lights heb laten zetten en dat ik opnieuw boos ben omdat het opnieuw geen high lights zijn, maar gewoon geblondeerd. En dan ook nog eens niet blond, maar geel.

Ook willen jullie vast horen dat ik nu al kriebels in de buik heb, vanwege het naderende EK. En dat ik al een oranje pet, een oranje boa en een ‘voetballiedjes-cd’ heb gekocht, waarop André, Ali B. en de Toppers hun ding doen.

En tot slot willen jullie vast wel horen dat ik vanavond weer naar de Toppers ga. Deze keer weliswaar niet met mijn billen op een pluche fauteuil, maar al staande op het veld. Ik ben benieuwd.