CeeBee

maandag 14 april 2008

fase 1

Mijn inkomen was vijf jaar geleden eigenlijk niet genoeg om mijn appartement te kopen. Slechts met een hoop gebedel en allerlei verklaringen van werkgevers wilde welgeteld één bank mij een startershypotheek verkopen. Tegen de hoofdprijs, uiteraard.

Uiteraard hoorde u mij toen niet klagen - al was het maar dat ik in 2003 nog geen weblog had - maar eigenlijk is het raar dat ik met mijn inkomen destijds geen appartement van circa 150.000 euro kon kopen. Want zó weinig verdiende ik nou ook weer niet, zelfs toen niet.

Anno 2008 is het volgens mij niet meer te doen om als starter een huis te kopen in het centrum. Mijn buurt was destijds nog nét betaalbaar, maar tegenwoordig volgens mij ook niet meer. Want de makelaar noemde een geschatte verkoopsom waarvan mijn sokken afgleden. Maar alweer hoort u mij niet klagen.

N.B. Huis van B. staat vanaf morgen in de verkoop. Fase 1 (verkopen van huizen) is officieel gestart!