CeeBee

maandag 28 april 2008

Berlin

Het was ongeveer twee maanden geleden, toen ik ons weekendje plande. Destijds was het een simpele optelsom:

1.
K-dag en H-dag vallen gunstig;

+

1.
De dag na H-dag is een verplichte vrije dag.

=

2
We gaan op K-dag naar Berlijn.

Toen ik het had bedacht, was de wereld nog grauw en donker. De lente was nog ver weg en biertjes drinken bij de Leuk Dat Je Er Bent Band* nog veel verder weg. Ik dacht niet dat ik iets zou missen. En dat deed ik ook niet. Tot vijf minuten geleden.

Ik mag bidden dat dit gevoel voor Berlijn weg is. Ik bedoel: ik blijf toch niet voor eeuwig dat puberende meisje dat niets wil missen?

* LDJEBB: band, ooit ontstaan uit een geintje van Veritijnen, inmiddels bekend in de wijde omtrek van Utrecht en te boeken voor al uw feesten en partijen en nee ik heb geen aandelen.