CeeBee

zaterdag 22 maart 2008

titanic

Er zijn van die films die ik altijd wel zal kijken als ze op TV komen. Ik noem Notting Hill, Love Actually en - met stip op 1 binnengekomen - Alles is liefde.

Een andere film die ik altijd wel zal kijken is - goh, wat verrassend (want de titel van dit logje heet zo) - is Titanic. En dan denk ik standaard de volgende dingen:

- "Oude Rose" vertelt weliswaar het verhaal over haar en Jack, maar een groot deel van het verhaal dat ze vertelt speelt zich buiten hen af. Hoe kan ze dit dan vertellen, als het niet haar eigen waarneming is?

- De hand in de sekssene is raar. Wie legt er nu een hand vanuit ligstand tegen een raam? Ik bedoel, als ze bovenop had gezeten was het nog logisch, maar liggend?

- En dan de topper: waarom mocht Jack niet ook op de deur? Waarom probeerde hij het één keer - en dan nog halfslachtig - om daarna te kiezen voor de vriesdood?

Maar het blijft een pracht van een film. Zelfs Celine Dion met 'r panfluit doet daar geen afbreuk aan.