CeeBee

vrijdag 29 februari 2008

Je Dag Is Goed

Mijn ochtendritueel is al jaren hetzelfde. Plassen, Bo uitlaten, ontbijten, koffiedrinken, roken en de krant lezen. Het tijdsbestek waarin dat allemaal plaatsvindt is doorgaans tussen half zeven en acht, precies in het timeslot van Je Dag Is Goed van QMusic. Een kabbelend, luchtig programma van Jeroen van Inkel, de man waarmee iedere 30plusser radiogewijs is opgegroeid. Nog steeds heb ik cassettebandjes waarop je Jeroen liedjes hoort aan - en afkondigen. Niet dat ik er ooit nog naar luister, maar weggooien is evenmin een optie.

En nou stopt zijn programma dus. Omdat ze Ruud de Wild voor de ochtend hebben gehuurd. Niets mis met Ruud hoor, hij heeft me 's middags vaak genoeg begeleid op mijn weg naar huis. Hij is grappig, adrem en Kijk in de Vegte (wat in mijn hoofd toch altijd klinkt als Kijkt in de Verte) is zijn ideale sidekick. Daar ligt het dus allemaal niet aan. Maar ik had Jeroen gewoon graag in de ochtend gehouden. Ruud had wat mij betreft wel de middagshow mogen doen, maar hij wilde niet. En zo werd Jeroen respectloos opzij geschoven. Big mistake, als je het mij vraagt. Maar ja, dat doen niemand.

klik