CeeBee

donderdag 31 januari 2008

Voorpret

Zoals u weet - alhoewel het u wérkelijk niet kan boeien - verheug ik me op carnaval. En niet zo'n beetje ook. Het begon op nieuwjaarsdag, toen ik op de terugweg van Schiermonnikoog al het eerste carnavalsliedje draaide in de auto.

De komende dagen is een aaneenschakeling van voorpretmomenten, waarop ik me nu al kan verheugen. Strikt genomen is het dan natuurlijk geen voorpret meer, maar gewone pret. Want anders zou ik me verheugen op voorpret zelf. Maar soit.


De dingen waar ik me op verheug - naast de carnaval zelf - zijn de volgende:

- mijn koffer-voor-vijf-dagen pakken, want het is in feite een mini-vakantie;

- labrador Bo droppen bij ex, wat mij een Boloze mini-vakantie oplevert;

- het rijden naar het Zuiden: meeblèren met carnavalsmuziek;

- sfeerproeven op zaterdag: Prinsinhoale;

- het ontbijt op zondag: veel getut, veel koffie, zoveelste sigaret, dan aankleden, schminken etc.

N.B. Hierna is het carnavalsgedoe voorbij. Dan komen er weer normale logjes. Niet dat die per definitie leuker zijn, maar toch.