CeeBee

woensdag 28 november 2007

net niet

Hoe kan het toch dat mij sommige dingen niet lukken, terwijl het anderen zo eenvoudig afgaat? Of nog beter: dat het bij anderen eruit ziet zoals ik het zelf ook voor ogen had, maar het mij nóóit zo lukt?

Je weet niet waar ik het over heb? Nou, dan heb ik wel een voorbeeld.

Toen ik gisteren mijn huis verliet, zat mijn haar in een grote clip. Lekker nonchalant, hier en daar wat piekjes. Precies zoals ik het bij anderen nog wel eens zie en waarbij ik dan denk: wat leuk. Ook had ik mijn wimpers voor de gelegenheid eens flink geverfd, want dat had ik een dag eerder bij een meisje gezien en haar ogen spatten zowat uit haar hoofd. Maar dan op een leuke manier.

Drie uur later, toen ik op mijn werk naar de plee ging en in de spiegel keek, schrok ik oprecht. Nog niet eens zozeer van het dood vogeltje dat op mijn hoofd was geland, maar van mijn ogen. De veel te dure waterproof mascara had kennelijk niet kunnen voorkomen dat het boeltje was gaan klonteren. In feite had ik op beide ogen één hele dikke wimper.

Mag ik nog blij zijn dat ik drie uur heb gedacht dat ik er leuk uit zag.