CeeBee

woensdag 17 oktober 2007

eerlijk duurt etc.

Ik heb geen noemenswaardige geheimen voor B. Behalve de verdraaiing van de werkelijkheid van het verleden - om me net een slagje aardiger, sportiever, coulanter naar voren te laten komen - lieg ik niet tegen hem. Daarom is het eigenlijk vreemd dat ik hem nooit vertelde over die eerste weken, waarin ik onze dates en mijn onzekerheid hier uitvoerig beschreef. Niet dat ik het geheim hield, het was er gewoon nog nooit van gekomen om het hem te vertellen.

Tot gisteren. Want gisteren lazen we samen mijn oude logjes en lachten vertederd. Want het leek al zo lang geleden dat ik zijn korte sms-jes ontrafelde op achterliggende boodschappen en leefde in de constante onzekerheid van 'wat bedoelt hij nu' of 'vindt ie me nou wel of niet leuk?'

Maar goed, hij weet het nu. En daarom herplaats ik ze weer, hier waar ze horen.