CeeBee

zaterdag 2 juni 2007

De Toppers

Ik ben niet goed in netwerken. Nooit geweest ook. Het zal wel komen omdat ik niet kan slijmen en een broertje dood heb aan schijnheiligheid. Dat is weliswaar eerlijk en integer, maar het levert me ook een behoorlijk klein netwerk op.

Mijn netwerk kan dan wel klein zijn, maar daarvan maakt wel vriendin K. deel uit. Vriendin K. verkeert in hele andere kringen dan ik, nu zij werkt in medialand. In de loop der jaren is ze daar behoorlijk belangrijk geworden - dat is grappig, want in mijn ogen is het toch nog steeds gewoon vriendin K. waarmee ik jarenlang de student heb uitgehangen en waarmee ik later in Australie uit man en macht probeerde dat studentenleven met een paar maanden te verlengen - en krijgt in haar hoedanigheid van manager vaak uitnodigingen toegestuurd. Uitnodigingen voor feesten, waarover wij Normale Mensen een dag later in de krant lezen, en voor concerten. Zo ging zij een tijd geleden naar het concert van U2. Niet omdat ze zo graag wilde, maar "ach, ze had de kaarten toch liggen".

Normaal maak ik geen gebruik van het netwerk van K., daarmee moet je een vriendschap niet belasten, zo vind ik. Maar toen ik een paar maanden geleden hoorde dat de kaarten voor De Toppers alleen via C1000 verkrijgbaar waren, speelde ik de-vriendin-troefkaart uit: of ze kaarten voor me wilde regelen. Voor C. en mij. Maandenlang hoorden we niets en C. en ik hadden het idee dan ook alweer stilletjes uit ons hoofd gezet. De sms van dinsdag kwam dan ook onverwacht: ik heb twee kaarten voor De Toppers voor je, voor 1 juni.

En dat was gisteren. Het moet gezegd: als je K. vraagt om kaarten, krijg je ook the best of the best. Ik bedoel, zo goed als gisteren zat ik nog nooit:

Want ik zat op de eerste ring.
Ik zat op rij 8 van die eerste ring.
Geer, Goor en Rene speelden op 100 meter afstand.
Mijn billen rustten in zachte stoelen. Meeverende zachte stoelen.
10 rijen boven me zat Frank of Ronald de Boer, we werden aangesproken door Regilio Tuur en Lee Towers stond ook een paar rijen achter ons (Inderdaad, ik ben daar dan van onder de indruk. Ik ken gewoon niet genoeg BN' ers om daar blase over te kunnen doen. Ik word dan toch Mien uit de polder die hysterisch gaat wijzen. Dus Frank of Ronald: nogmaals sorry).

En los van dat alles, was het concert gewoonweg fantastisch. De liedjes waren top, het publiek was top en Geer, Goor en Rene waren over de top.

K., nogmaals bedankt. Het was helemaal super.