CeeBee

vrijdag 11 mei 2007

exen

Mijn ex betekent voor mij precies zoals het woord beschijft: het is mijn ex. De man waarmee ik ooit lief en leed deelde, maar uiteindelijk alleen nog maar leed. Van wie ik met pijn in mijn hart afscheid nam, om wie ik een jaar rouwde, maar die ik nooit terug zou willen. Dat weet hij. Dat weet ik. En juist die zekerheid maakt dat ik vrij laconiek over ex kan doen. Omdat hij op die manier geen rol meer in mijn leven speelt.

Hoe zeker ik ben van mijn eigen ex, hoe onzeker ik word van de ex van B. Laatst verscheen daar opeens haar gezicht, op een foto. En daarmee ging ze van een-relatief-onbekende-en-dus-veilige-ex-zonder-gezicht naar een vrouw. Een mooie vrouw van vlees en bloed. Een vrouw waarmee mijn lief een 12-jarige geschiedenis deelt. Een vrouw waarvan mijn lief ooit zielsveel hield en waarmee hij een toekomst opbouwde.

Bij gebrek aan een passende emotie ben ik jaloers. Jaloers op hun verleden en de plek die zij in zijn hart heeft. Een plek waarvoor ik nog hard moet vechten.

P.s.
Ik doe de heilige belofte om na terugkeer van vakantie weer gewoon stukjes te plaatsen, stukjes die niet B.-gerelateerd zijn.

p.s. 2
Four months, four days, 3 hours;
3724 cigarettes not smoked (behalve die drie van Koninginnedag...)
saving € 744,68.