CeeBee

dinsdag 6 februari 2007

redders

Het ging zo niet langer. Dat zag ik ook wel. Ik zag heus wel dat het af en toe ronduit smerig was. En ook al nam ik het me ieder weekend weer voor, echt schoonmaken kwam er nooit van. Geen tijd. Geen zin. Maakt niet uit wat de reden was, ik deed het in ieder geval gewoon niet. Niet echt. Niet echt goed, in ieder geval. Want ik deed alles alleen maar "voor het oog". En mijn oog vond het allemaal al snel goed.

En dus ging ik op zoek. Naar een schoonmaakster. En ik kreeg er niet 1, maar 2. Twee dames, die vandaag voor het eerst mijn huis hebben schoongemaakt. Ik brandde van nieuwsgierigheid toen ik vanavond thuis kwam. Zou het schoon zijn? Wat zouden ze hebben gedaan? Hoe zou het eruit zien?

Het is niet alleen schoon. Het ruikt ook schoon en alles blinkt. De keuken, de badkamer, de slaapkamer, alles blinkt. Volgens mij is het nog nooit zo schoon geweest.

Welbesteed geld.