CeeBee

vrijdag 16 februari 2007

ex

We hadden elkaar al vaker gezien. Uit de verte, of op een borrel. Maar nog nooit spraken we elkaar. Eerst was dat geen issue, want toen was ze alleen nog maar een collega van mijn vriend. Later was het evenmin een issue, want toen was ze alleen maar de scharrel van mijn ex.

Maar na een jaar scharrelen had het scharrelkipje ongemerkt de stap naar volwaardige kip gemaakt. Want opeens noemde hij haar zijn vriendin. Leerden haar kinderen hem kennen en deden ze verliefde-stelletjes-dingen.

Al met al kon ik niet langer doen alsof ze niet bestond. En vanaf dat moment vond ik het maar raar dat ik haar nog nooit had gesproken. Of op z'n minst een handje had geschud. En zo zeurde ik ex aan zijn hoofd, dat ik J. toch eens een keer wilde spreken. Omdat ik niet wilde dat ze een abstractie bleef. Alhoewel dat voor mijn emoties wel fijner zou zijn, daar niet van.

Toen ik labrador Bo gisteren ophaalde bij ex was daar - toch nog onverwacht - het moment. Zij stond in de gang en ik stond buiten. We keken elkaar aan en al snel was het handje geschud. En als ex niet zo vreselijk schutterig had gedaan, hadden we waarschijnlijk een wijntje met z'n drieën gedronken.

One month, one week, one day, 22 hours, 26 minutes and 25 seconds.
1198 cigarettes not smoked
saving € 239,61.