CeeBee

zaterdag 13 januari 2007

examen

Dinsdag 23 januari heb ik examen. Een jaar van studeren, huiswerkopdrachten maken en luisteren naar saaie professoren wordt dan met een knaller afgesloten. Een knaller van een mondeling.

Het was het afgelopen jaar wonderlijk om te zien dat mijn manier van leren sinds de lagere school niet is verbeterd. Alles gebeurt nog steeds op het laatste moment. Mijn boeken kocht ik in het weekend dat ik mijn eerste opdracht moest maken en mijn opdrachten leverde ik op het allerlaatste moment in. Of gewoon een dag te laat. En het examen van de 23ste? Laat ik het zo zeggen: alle syllabi (schrijf je dat zo? Ik bedoel in ieder geval de mappen), de boeken en de jurisprudentiebundels zitten nog in mijn tas. Onuitgepakt. Ik heb op dit moment nog niet eens een schema gemaakt. En iedereen weet dat het leren begint met het maken van een schema. Of eigenlijk begint leren met het schoonmaken van je huis. En zelfs dat heb ik nog niet gedaan.

Nou klinkt het bovenstaande een beetje als een kansloze missie, maar dat is niet zo. Niet alleen heb ik in mijn hele studie slechts 1 keer een geleerd tentamen niet gehaald (en daar ben ik eigenlijk nog steeds verbaasd over), ik ben gezegend met een feilloze stressmeter. Die zorgt ervoor dat ik niet te vroeg begin - stel je voor zeg. Het idee! -, maar net iets te laat. Hij zorgt er dus kortweg voor dat ik op tijd stress krijg.

Op dit moment geeft mijn stressmeter - op een schaal van 1 tot 10 - een stressfactor van 2 aan. Dat is een begin. Ik denk dat ik zo maar eens een schema ga maken.
update:




Ziezo.

Nu even pauze:)