CeeBee

woensdag 1 november 2006

Plus

Mijn dagelijkse boodschappen doe ik altijd bij de Appie. Dat is geen bewuste keuze, dat is pure luiheid, want deze supermarkt ligt zo ongeveer naast mijn werk. En omdat ik niet - zoals dat schijnt te horen - boodschappen voor de hele week doe, maar iedere avond bedenk welke magnetronmaaltijd/voorverpakte sla/Knorr-maaltijd ik wil eten, doe ik mijn boodschappen op weg naar mijn auto. En dus betaal ik waarschijnlijk per boodschappenbeurt zo ongeveer 2 euro teveel. Maar ik ben een vrouw van deze tijd en betaal graag voor puur gemak.

In het weekend - of op mijn vrije dag - deed ik de boodschappen altijd bij de Edah. Ze hadden vrijwel alles, het was er schoon en er was plek om te parkeren. Ik vond het allemaal prima en wat mij betreft had er ook niets aan gedaan hoeven worden. Totdat de Edah een Plusmarkt werd. Wat Een Verbetering! Het lijkt wel twee keer zo groot, de gangpaden zijn twee keer zo ruim, het is twee keer zo schoon, twee keer ik-weet-verder-niets-meer.

Maar waarover ik wilde schrijven - en daarvoor deze belachelijk lange inleiding - is de mandjes bij de Plus. Het zijn namelijk geen huis-tuin-en-keuken mandjes die je alleen op kunt tillen, maar je kunt ze ook over de grond laten rollen! Ik zeg het je, het is de uitvinding van de eeuw.

Kortom, de Plus rules. Dat u het weet.