CeeBee

donderdag 9 november 2006

attent

Ik kan er een bizar genoegen in scheppen om mensen een plezier te doen. Niet met de 'normale' dingen als een kaartje sturen, of een bosje bloemen geven, maar met kleine gunsten als een deur open houden, of iemand voor laten gaan in een rij. Ik word dan blij van de verraste glimlach die dan op bijna ieders gezicht verschijnt.

Zojuist liep ik uit de sportschool en zag een achterlicht branden op een fiets. Met een lichte druk op de knop deed ik het lampje uit en liep naar mijn auto. Zelfs zonder het zien van de verraste glimlach, maakte ik er een blij huppeltje van. Klein gebaar, groot plezier.

En weet je waar ik ook blij van word? Van de levensgrote sinterklaaspop die bij mij in het winkelcentrum staat. Want sinterklaas is fijn. Sinterklaas is teveel chocolade eten, suprises maken en gedichten schrijven. En tot slot: sinterklaas is bijna kerstmis. En daarvan word ik - als het even kan - nog blijer.