CeeBee

maandag 16 oktober 2006

zucht

Ik zou het graag willen begrijpen, hoe het werkt. Hoe komt het dat men - of laat ik het bij mezelf houden, ik - het ene moment vol energie zit en het andere moment niet vooruit te branden ben. Is het bioritme, slaapgebrek, voeding of ligt het aan de stand van de sterren? Ik zou er grof geld voor over hebben om het te weten, zodat ik van te voren weet wanneer ik beter in bed kan blijven. Want dat had ik achteraf vanochtend moeten doen.

Weliswaar voelde ik me bij het ochtendgloren prima, maar voordat de dag halverwege was, was mijn energiepeil gezakt naar het absolute minimum. Met bijbehorend k*thumeur. En dat is nog niet veranderd, mocht je het willen weten.

Daarom ben ik op dit moment met mezelf in gevecht. Ik weet dat ik juist daarom vanavond zou moeten gaan sporten, want dan stoot mijn lichaam dat fijne goedje met die moeilijke naam uit en dan tuimel ik van de energie. Maar het idee dat ik over twee uur op muziek moet gaan hupsen... Alsjeblieft zeg, doe me een lol. Ik moet er niet aan denken.

Update: ben wel gegaan. En zoals verwacht tuimel ik. Goeie uitvinding, dat sporten.