CeeBee

zaterdag 9 september 2006

de wereld draait door

Ik sta er vaak bij stil. Dat ieders leven andere hoogte -en dieptepunten heeft. Dat de dag van iemands bruiloft voor een ander een normale zaterdag is. Dat er dagelijks mensen rouwen bij het begraven van een kist, maar dat mijn leven op dat moment gewoon voorbij kabbelt. Met de verplichtingen en pleziertjes die daar bij horen. Toen mijn oma overleed en wij richting Venlo reden voor de begrafenis, passeerden we mijn middelbare school die in Maastricht langs de snelweg ligt. Precies op dat moment deed mijn klas een wiskundeproefwerk. Waar ik ook voor had geleerd en me zorgen over had gemaakt. Want terwijl mijn leven even stilhield, draaide hun wereld gewoon door. En zwoegden zij boven hun kansberekeningen. Ik weet nog hoezeer ik wilde dat ik daar zat, terwijl ik een hekel aan wiskunde had.

Vandaag trouwt een jaarclubgenoot. As we speak zit ze waarschijnlijk zenuwachtig voor de spiegel. Voor de honderdste keer naar haar evenbeeld te kijken, te zien of de jurk echt wel mooi zit. Uiteraard ga ik vanmiddag naar haar de huwelijkssluiting. En drink ik vanavond champagne op haar feest. Maar voordat ik dat doe zal ik eerst Bo uitlaten. Boodschappen doen en naar de stomerij. Want mijn leven draait vandaag gewoon door.