CeeBee

maandag 7 augustus 2006

klaaglog

Zoals wel bekend is - denk ik - ben ik advocaat. Dat is een leuk beroep, want het is erg dankbaar werk. Ook is het afwisselend en geeft het me op regelmatige basis een flinke stoot adrenaline vanwege de ik-schijt-zeven-kleuren-stront-zittingen. Ik ben dus blij met mijn werk. Niet met alles rond mijn werk, maar wel met mijn werk an sich.

Wat niet bekend zal zijn is dat het werk van een (familierecht)advocaat seizoensgebonden is. Ons hoogseizoen is na de zomer - en de kerstvakantie. De vakanties zelf zijn ons laagseizoen. De verklaring daarvoor is kinderlijk eenvoudig: mensen hebben hun vakantie al geboekt en reizen dus eerst nog maar met de caravan naar Frankrijk voordat ze gaan scheiden. Ook met de kerst zijn mensen in het kader van de christmas-spirit best bereid om te doen alsof alles koek en ei is. Niemand wil immers alleen aan het kerstdiner zitten. En dus tillen ze de start van een echtscheiding of een andere procedure over de feestdagen heen. Met als resultaat dat ik me in september en januari helemaal de blubber werk om alle nieuwe zaken op de rit te krijgen.

Op dit moment is het vakantietijd. En dat betekent geen zittingen, geen telefoontjes, geen besprekingen. Helemaal niets. En dus vul ik mijn dagen met internetten, het opruimen van postbakjes en het sorteren van (ongelezen) vakliteratuur. Er zullen best mensen zijn die daar goed onder gedijen, maar ik dus niet. Want ik functioneer niet in de tweede versnelling. Om goed te werken moet ik het druk hebben. Rete-druk. Want dan doe ik alles 'even'. Even bellen, even een stuk schrijven, even een zitting. Alles snel-snel en het liefst alles tegelijk. Dan ben ik in mijn nopjes.

Nu ben ik dus niet in mijn nopjes. Far from zelfs.

O ja, en ik heb ook nog eens spierpijn van het klussen van het afgelopen weekend. Maar buiten dat gaat het helemaal geweldig:)