CeeBee

dinsdag 22 augustus 2006

Een stokje kreeg ik. Van Polle. En het zijn deze keer geen huis-tuin-en-keuken-vragen hoor. Er moest daadwerkelijk worden nagedacht en dat heb ik dan ook gedaan.

1.Lichamelijk genot

De 5 seconden vlak voor het slapen gaan, als ik voel dat ik weg zal glijden. Het tintelend gevoel in mijn benen na het sporten (overigens niet te verwarren met het sporten zelf, dat kan ik geen lichamelijk genot noemen). De warme gloed in mijn slokdarm bij een eerste slok rode wijn.

2. Intellectueel genot.

Een pracht-dagvaarding opstellen, waarvan ik meteen voel dat het goed zit. Een mooi stukje schrijven. Me verliezen in een goed boek of film, zodat ik mijn eigen omgeving vergeet en mij elders waan.

3. Culinaire hoogtepunten.

Hmm. Dit is een moeilijke. Van mijn eigen hand is nog nooit ook maar 1 culinair hoogtepunt gekomen. Ik houd niet van koken, heb er het geduld niet voor en ik kan het ook niet. Verder kan ik van alles genieten, of het nu een zak patat is of de duurste eendebout.

4. Artistiek genot.

Schrijven.

5. Grondige hekel.

Achterbakse mensen. Leugenaars. Regen. Lege zondagen. Bo die zich in een karkas van een vogel draait zodat de geur wekenlang in je huis blijft hangen. Vaatwasser uitruimen. Benen scheren. Haar fohnen. Tanken.

6.Waar kan je van genieten?

Van mijn vrienden. Van mijn ouders. Van een opgeruimd huis. Van dankbare clienten. Van goed werk doen. Iemand anders gelukkig maken. Voor iemand zorgen. Dingen regelen. Van relaxte avonden. Van gelijkgestemde zielen. Van de slappe lach. Van winkelen. Van nieuwe kleren. Van naar de kapper gaan. Van een massage. Van lepeltje lepeltje liggen. Van schoon beddegoed. Van donkere winteravonden. Van lichte zomeravonden. Van vrije dagen. Van vakantie. Van fijne tv-series. Van niets-moeten-alles-mogen. Van mogen zwijgen zonder ongemakkelijke stiltes. Van een kopje koffie in de ochtend.

7. Wie of wat maakt je gelukkig?

Van alles waarvan ik zojuist heb beschreven dat ik ervan geniet.

8. Wat maakt je ongelukkig?

Onbegrepen worden. Alleen wakker worden.

9. Hemel?

Bestaat niet.

10.

Fijne bijkomstigheid van de afwezigheid van de hemel is het ontkennen van de hel.

11. Een nacht met ...?

Chris Zegers. Dr. Sheperd. Dennis Quaid (20 jr. jonger dan wel), Brad Pitt. Om het bed te delen.

Om een nacht mee te stappen: Geer en Goor. Lijkt me hilarisch.

En wie krijgt het stokje? Ik weet niet of ze er op zitten te wachten en afwijzen mag:

Quirijne, Webble en Desalniettemin.