CeeBee

dinsdag 1 augustus 2006

changez

Ik wil het anders. Ik wil zo ongeveer alles anders, maar ik heb het nu voornamelijk over mijn haar. Ik wil coupe soleil, alhoewel ze dat tegenwoordig niet meer zo noemen volgens mij. Hoe het ook heet: ik wil lichte strepen erin. Dat wil ik al zo ongeveer sinds 1990 maar ik heb het nog nooit gedaan. Ik durf namelijk niet zo goed. Maar nu denk ik dat ik het ga doen. Ik wil coupe soleil en ik wil ook nog eens nepnagels.

Dat laatste komt voornamelijk omdat ik nagelbijt. En dan niet een klein beetje: ik ben de wereldkampioen nagelbijten. Ik prolongeer de titel al zo'n 25 jaar en ik blijf de beste. Maar dit jaar wil ik van die titel af. En omdat het met pure wilskracht niet blijkt te lukken - na 25 jr. kun je wel nagelbijten zonder nadenken en doe je het dus overal en altijd. Ook al wil je niet - doe ik het met nepnagels.

En zoals het altijd bij mij gaat: omdat ik iets heb besloten, wil ik het nu. Ik wil nu stante pede nagels en coupe soleil. Maar dat is nog niet zo gemakkelijk he, op dinsdagavond.