CeeBee

donderdag 8 juni 2006

waarom het zo mooi is om advocaat te zijn

Het was vandaag de zesde zitting in deze zaak. De zaak waarin ik namens een vader keer op keer hartstochtelijk pleitte voor de terugkeer van zijn dochter in zijn gezin. De vader is een boom van een kerel, ietwat imponerend en een beetje eng. Maar gaandeweg leerde ik hem steeds beter kennen en nu weet ik dat ik altijd een beroep op hem zou kunnen doen. Als ik een imponerende enge man nodig zou hebben.

Vandaag kwam het verlossende woord van de rechter. Zijn dochter mag over drie weken naar huis. Direct na de uitspraak brak mijn client. Bijna letterlijk. Grote tranen biggelden over zijn wangen en met zijn kolenschoppen veegde hij ze kinderlijk weg. Met gebalde vuisten.

Zojuist kreeg ik nog een sms van hem:

Jy bedankt zonder jou had het niet gelukt ik vindt jou echt een top advocaad en ook een hele lieve vrouw bedankt voor het vertrouwen in my ik voel me nu niet zo slechte n vader meer

Ik heb het mooiste vak van de wereld.