CeeBee

dinsdag 23 mei 2006

Levensverzekeringen

Ik had het al eens eerder over mijn maandelijks terugkerend huiswerk. De eerste keer studeerde ik, zoals het IMFO dit had bedoeld. Ik las alles, onderstreepte me suf en leerde het uit mijn hoofd. Ik had daarmee matig succes met mijn 4, 6 en 7. De daaropvolgende keren ging het huiswerk over twee gebieden waar ik dagelijks mee te maken heb. Ik maakte het huiswerk grotendeels met mijn parate kennis, hier en daar ondersteund met de teksten uit de syllabus. Met succes.

Maar nu. Holymelony, ik snap er werkelijk geen jota van. Ter lering ende vermaek:

de tweede vermindering wordt gesteld op het bedrag waarmee de toevoeging aan de oudedagseserve de afneming van die reserve bij het einde van het kalenderjaar in verband met gehele of gedeeltelijke staking van de onderneming of wegens het feit dat de ondernemer in het kalenderjaar niet voldoet aan de voorwaarden om te kunnen doteren overtreft.

Enig idee?