CeeBee

woensdag 15 maart 2006

mooi

Karin had het erover, over daten. Over het bellen na het daten. Wie dat moet doen en waarom. In mijn comment schreef ik al dat ik nooit aan dates heb gedaan. Tenminste, niet in de zin van daten met een relatief onbekende. Ik had meestal al een tijd contact met iemand. Vaak hoorde diegene bij mijn vriendenclub. Of was daar dan weer een vriend van. Of het was een collega. Of mijn baas.... Mijn relaties ontstonden dus eigenlijk altijd via via. En dat daten - en het bellen erna - was dan dus helemaal niet zo'n issue. Gelukkig maar, want het charmant en bevallig zijn, dat is mij niet gegeven. En hoe meer ik het toch probeer, hoe kleiner de kans op succes. Want dan daal ik af tot het niveau van gestoethaspel. En daar wordt niemand vrolijk van.

Maar daar wilde ik het eigenlijk helemaal niet over hebben. Want dat hele daten, ik moet er nog even niet aan denken. Wat me wel opvalt is dat mijn oogkleppen weg zijn. Mijn oogkleppen voor het andere geslacht. Want die heb ik tijdens een relatie. Ik ben dan monogaam (*) en kijk niet naar andere mannen, niet als potentiele partners in ieder geval. Als ik dan een mooie man zie, constateer ik alleen maar dat het een mooie man is. Niets meer dan dat.

Maar nu! Holymelony, hele fantasieen passeren de revue bij het zien van een lekkere kerel. Zo wezen K. en C. mij op een leuke man. B. Geen lekkere man, maar een leuke man. En hoewel ik 2 dagen de fijne kriebels van hem kreeg, gaat dat feest mooi niet door. Want als ik dan toch voor de rebound ga, moet het wel een lekkere vent zijn. Exit B. dus.

Je ziet, in mijn fantasie ben ik al heftig aan het daten.

* Alhoewel O. waarschijnlijk anders zal zeggen:)