CeeBee

zondag 19 maart 2006

je kent ze wel

We zaten aan de keukentafel. Baby P. lag in bed en daarmee was het rookverbod opgeheven. Met de afzuigkap op volle sterkte rookten we en bespraken we belangrijke zaken. Zoals drukte op het werk, de zorgen van een jonge moeder en moeizame verbouwingen. K. vertelde over de ellende van het opknappen van haar trap en hoe die uiteindelijk zou worden. Ze wilde een trap als Sander en Linda, want daar had ze laatst de perfecte gezien. Wit gelakt met een zwarte loper. Maar dat de perfecte trap in het huis van Sander en Linda stond was niet gek, want hun huis was over de hele lijn beyond mooi.

Nou heeft K. het wel vaker over mensen die ik niet ken, maar toch werd ik benieuwd wie die Sander en Linda dan wel niet waren. Met hun huis dat beyond mooi was. "Linda", antwoordde K. verbaasd, "van Linda de Mol".

En dat was ik nou even vergeten. K. verkeert in andere kringen. In kringen van Bekende Nederlanders. Zij komt bij Linda de Mol thuis en werkt zij aan zij met broer John. Die ze natuurlijk gewoon John noemt. En niet John de Mol, als in 1 woord. Maar omdat ze niet pretentieus is, vergeet ik dat steeds. Maar K. komt dus bij Linda thuis. En Linda heeft een mooie trap.

Maar van Linda had ik ook niet anders verwacht.