CeeBee

vrijdag 3 maart 2006

girlpowerrrrr

Ze zei dat ik het nooit zou kunnen vinden en dat ze maar beter met me mee kon rijden. Het was namelijk helemaal diep in het bos en moeilijk en zo. Ze wist zeker dat ik zou verdwalen en ze stelde dan ook voor om om drie uur bij mij op kantoor te komen. Dan zouden we samen gaan.

Ik vond dat helemaal geen bon plan en ik zei dan ook - of beter: ik liet secretaresse J. zeggen - dat ik na afloop nog een andere afspraak had en dat ik dus geen tijd zou hebben om moeders weer thuis af te zetten.

Dat was een leugen. Een hele dikke leugen. Want:

a) de afspraak bij het internaat van haar dochter stond als laatste op de agenda, om de enige reden dat ik daarna meteen naar huis zou kunnen;
b) ik 's avonds ook absoluut nergens meer heen wilde, vanwege de reden van mijn vorig logje;
c) ik fijn sigaretjes wilde roken in de auto;
d) ik het nut er niet van inzag om een half uur met een drukke, moeilijk verstaanbare, oninteressante, bemoeizuchtige moeder van een cliente in een auto te zitten.

Ik was op tijd. Ik was niet verkeerd gereden. En ik had lekker kunnen roken.

Girl Powerrrrr