CeeBee

zaterdag 4 februari 2006

wat er gebeurde bij het ochtendgloren

Met dank aan Casaspider, iets met RSS en een reader, volgt hier mijn oude logje weer. Maar mijn vorig logje, waarin ik zei dat dit logje was verdwenen, is nu ook verdwenen.... Ik heb voor de zekerheid mijn paswoord maar gewijzigd..

Als ik 's ochtends wakker word, danst Bo altijd van ongeduld om me heen. Hij wil naar buiten en wel meteen. Hij moet plassen en wil niet langer wachten. De 2 minuten waarin ik eerst zelf plas en mijn lenzen indoe zijn voor hem dan ook een kwelling.

Om die kwelling voor hem niet onnodig lang te laten duren haast ik me. Alles gaat snel snel. Ik graai mijn jas van de kapstok en samen rennen we dan naar buiten. En zo gebeurt het dat ik 5 minuten na het horen van de wekker al op het plas -en poepveldje sta.

Gisteren was een dag als alle anderen. Slaperig stond ik op het veldje en keek naar Bo die in de bosjes verdween. Ik stak een sigaret op. Uit het niets stond er iemand naast me. Een man. Een enge man. Een enge man op een fiets.

"Hoe heet ie?"
- "Bo"

"Hoe heet jij?"
-"Cee"

"Heb je een vuurtje?"
-"Ja"

"Mooi lijf heb je."
- ......

"Lekker warm."
-"Boooooo, kommmmm hiiiiiieeeeerrrrr"

Als bij een wonder luisterde Bo meteen bij het eerste bevel. Met een rotvaart kwam hij uit de bosjes. Ik besloot dat dit het einde was van de ochtendplas en van het gesprek.

"Ik ga naar huis. Dag"
- "Ik wil je vriend zijn Cee."

- .....
"Ik vind je aardig Ceetje."

- .....
"Kom nou toch, Cetie."

En zo liepen we gedrieen richting mijn huis. Bo en ik naast elkaar. De man erachter op de fiets. Steeds voerde ik mijn tempo op en steeds volgde de man. Hij besloot het niet op te geven en begon te schreeuwen

"Ceeeeeeeetje!!"
- .....

"Heee, Cetie. Ik ben echt geen stalker hoor. Ik wil je vriend zijn. Ik vind je aardig!!"
- .....

Op de hoek van mijn straat besloot ik nog maar een extra rondje te lopen. Ik wilde niet dat hij wist waar ik woonde. In een zijstraat begon ik te rennen en dook een steegje in. Ik zag hem voorbij fietsen, al schreeuwend:

"Ceeeeeeeeeeeeeeeetje, kom nou toch!"

Hartkloppingen in de vroege ochtend.