CeeBee

zondag 5 februari 2006

metallic

Nadat ik mijn huis van nieuwe meubels had voorzien, moest er geverfd worden. Al tijden riep ik dat de muur in de eetkamer fuchsia zou worden en gisteren liep ik in de Gamma dan ook meteen op die kleur af.

Vreemd genoeg rekende ik 10 minuten later een hele andere kleur af. Metallic beige. Impulsief, zo zou je het kunnen noemen. Lekker spontaan, kan ook. Of misschien gewoon stom en ondoordacht.

Want toen ik vanmiddag het eerste deel van de muur met verf bestreek, sloeg mijn hart een slag over. Wat was het donker! Het was gewoon donkergrijs! Het was helemaal niet mooi! Ik besloot toch maar door te zetten en maakte de muur af. Het afgelopen uur ben ik al 25 keer gaan kijken en de muur trekt toch wel aardig op. De metallic verf geeft het glans en de kleur neigt naar goud. Of zilver.

Maar God-o-god (of Allah-o-Allah, daar wil ik van af zijn) ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan. Ik ga nog maar eens een keer kijken..

Update. Het is toch zilver: