CeeBee

woensdag 1 februari 2006

Freek

Uit mijn relatie met W. heb ik een aantal dingen van hem overgenomen. Zo ook zijn gewoonte om voorwerpen een naam te geven. Onze eerste auto - een Renault 5 - noemde hij Jimmie. Vraag me niet waarom, het was gewoon zo. Onze huurauto in Spanje was een uit de kluiten gewassen bolide en werd daarom Big Jim gedoopt. En toen mijn Peugeot zijn intrede deed noemde hij 'm Freek. And Freek it is.

Vandaag bracht ik Freek weer naar mijn vrienden van de Kwik Fit. Met mijn meest assertieve blik stormde ik de zaak binnen en bevool de garageman tot reparatie van mijn band over te gaan. Helaas was hij niet onder de indruk van mijn optreden. Zijn enige reactie was: "misschien bent u over een spijker gereden?". Ja, natuurlijk, ik rijd dagelijks door spijkers. Sterker nog, ik leg iedere ochtend een spijkermat in mijn straat en rij daar dan overheen. Puur voor de lol. Dat zei ik natuurlijk niet, ik keek de man alleen stuurs aan en draaide me op mijn hakken om. Ik zou me potverdorie niet laten piepelen.

Een paar uur later kreeg ik een telefoontje dat ik Freek mocht ophalen. Voor de reparatie hoefde ik niets te betalen en tevreden met mezelf reed ik naar huis. Toen ik uitstapte keek ik voor de zekerheid nog maar eens naar mijn banden. En zag dat ik ergens onderweg een wieldop was verloren.

Vakwerk hoor, bij Kwik Fit.