CeeBee

maandag 6 februari 2006

Freek (3)

Ik vloekte niet eens, toen ik het zag. En het verbaasde me ook niet, wat ik zag. Hij was weer lek, of in ieder geval hard op weg om lek te worden. Mijn nieuwe band. Gelaten stapte ik in de auto en reed naar het tankstation. Om daar voor de derde keer dezelfde band op te pompen.

Vanochtend ging ik dus maar weer langs mijn vrienden van Kwik Fit. Ik was rustig en vriendelijk en vertelde wat er aan de hand was. Ik had deze keer geen zin in een machtstrijd. Ik zou ze zelfs betalen voor het herstellen van hun werk, als ze erop stonden.

Toen ik vanmiddag de auto ging ophalen stond de garageman al klaar met mijn sleutels. Ik hoefde niets te betalen. Vriendelijk vertelde hij wat ze hadden gerepareerd. Hoe ze hun best hadden gedaan en dat hij verder geen problemen meer verwachtte. Hij boog nog net niet als een knipmes.

Ik heb ze klein gekregen, de mannen van de Kwik Fit.