CeeBee

donderdag 2 februari 2006

Freek (2)


"Dat kan niet mevrouw. Wieldoppen vallen er niet zomaar af"

- "Dat begrijp ik. Maar toch zat ie erop toen ik hier gisteren wegreed. En toch was ie weg toen ik thuiskwam. En omdat jullie gisteren die band hebben gerepareerd, lijkt het me logisch dat jullie 'm niet goed bevestigd hebben".

"Maar toch kan het niet mevrouw. De wieldop wordt bevestigd met de bouten van het wiel. Hij kan er dus niet zomaar afvallen".

- "Dat begrijp ik. En dus hebben jullie 'm niet goed bevestigd. Anders zat ie er nog wel op"

"Ik zal het u even laten zien mevrouw. Kijk, de bouten zitten er doorheen. Hij kan er dus niet afvallen."

- "Dat begrijp ik. Maar omdat ie dus niet meer op zit, betekent dat dat jullie je werk niet goed hebben gedaan."

" Mevrouw, kijk nou toch eens. Het kan gewoon niet. De andere wieldoppen zit hartstikke vast.

Op dit punt sloeg ik de handen dramatisch in de lucht en ging ik over tot lichte stemverheffing. Toen ook dat niet werkte restte mij niets anders dan hysterisch gekrijs: "Ik ga nu g*dverd*mme naar mijn werk. Ik laat de auto hier en als ik vanmiddag terugkom zit er een andere wieldop op".

Ik zag 'm zwichten. Met afgezakte schouders liep hij de garage in en kwam terug met een nieuwe wieldop. Toen ik zojuist keek zat ie er nog steeds op.