CeeBee

donderdag 26 januari 2006

eerlijkheid duurt het langst

En toen belde de slager. Ja, dat zijn telefoontjes die je niet vaak meemaakt. Hij vertelde me dat hij een laptop op de stoep voor zijn winkel had gevonden. Na wat zoeken in de bestanden vond hij de naam van W. en een telefoonnummer. Het mijne. Toen ik de computer op ging halen kon ik het niet laten om het grapje te maken. "Mag ik een computer van u? En doe er maar een plakje worst voor de hond bij". Mijn slager is aardig en uit beleefdheid lachte hij met me mee.

En zo heb ik eerder dan verwacht weer toegang tot het internet. Ik heb wel stof voor tien logjes, maar daar heb ik de puf niet voor. Dan maar in vogelvlucht mijn belevenissen in de afgelopen week. Ik heb:

- W. helpen verhuizen, net geen boete gekregen voor onbetaald parkeren, een liter frituurvet uit een kapsalon geveegd en gehuild;
- het hoognodige gedaan op mijn werk, maar noemenswaardig kun je het niet noemen:
- het merendeel van mijn tijd besteed in de meubelboulevard;
- mijn huis heringericht;
- gevloekt bij dolgedraaide schroeven;
- een nachtkastje en lampje laten staan op het parkeerterrein van IKEA;
- ongelovig naar een offerte van Carpetright gekeken.

En nu ben ik moe. Maar het goede nieuws is dat ik waarschijnlijk deze laptop mag houden totdat mijn eigen kekke supersnelle mooie notebook er is.