CeeBee

donderdag 1 december 2005

mp3

Ik ben 32, bijna 33, en ik zie er uit als 24. Ik zie er niet alleen jong uit, meestal voel ik me ook wel jong. Wat mij betreft hoor ik nog steeds bij de jeugd. Ik weet welke kleren hip zijn en welke niet. Ik ken de liedjes in de top 40, ik mail en heb zelfs een weblog.

Ook met apparatuur weet ik meestal wel raad. Computers, TV's, dvd-spelers en digitale camera's. Ik installeer ze allemaal. En dan op de autodidactische manier: gewoon proberen. Fouten maken, vloeken en opnieuw beginnen. Met succes, al heb ik nog steeds niet ontdekt hoe ik leestekens plaats met mijn laptop

Maar op 1 punt heb ik de strijd met de jeugd verloren. Ik krijg mijn mp3-speler niet aan de praat. Ik heb alle software geinstalleerd (let op de puntjes op de i) maar het ding weigert dienst. Er gebeurt niets. Geen icoontje, geen programma, helemaal niets.

Ik moet mijn verlies dus nemen en dit weekend aan mijn pubernichtje vragen hoe ik in godesnaam dat ding aan de praat krijg. Niks jong. Niks jeugd. Ik ben gewoon een oude taart. Maar die conclusie had ik al eerder getrokken.