CeeBee

zondag 11 december 2005

Een vrijgezel die gaat pas slapen, als ie alle sterren heeft gezien

"Vanavond jaren 90-borrel. Kom je ook?"

Dit soort uitnodigingen sloeg ik de afgelopen jaren steeds vaker af. Ik had geen zin meer in kroegentochten, dronkenschap en glijerij. Ik had een relatie en had meer plezier in een spelletje of een filmpje. Mijn leven bevond zich in een rustiger vaarwater en ik was blij dat ik de wekelijkse vleeskeuring in het Utrechtse kon laten voor wat het was. Die tijd had ik gehad.

Als kersverse vrijgezel met een lege agenda op vrijdagavond besloot ik gisteren op de uitnodiging in te gaan. Alhoewel ik mijn verhaal van the break up tot vervelends toe moest vertellen, vond ik het fijn. Fijn om weer even die ouwe Cee te zijn. Om bier te drinken en te vergeten.

En de alcohol deed zijn werk. Ik praatte. Ik zong, ik lachte en ik flirtte zowaar even. Het gaf me een kleine voorbeschouwing hoe mijn leven er weer uit zal zien: late nachten en grote katers. Ik stap uit het rustige vaarwater en ga mee in de kolkende rivier van het vrijgezellenleven. Ach, saai zal het niet zijn.