CeeBee

zaterdag 26 november 2005

goodbye my lover

Dit verdriet is te groot om te voelen. Ik kan niet huilen. Niet schreeuwen. Ik ben leeg, mijn hart is koud. Met de woorden: "het is uit" maakte ik niet alleen een einde aan een relatie van vier jaar, maar ook aan een lange emotionele achtbaan. Met hoge pieken en diepe dalen. Telkens terugkerend in datzelfde vertrouwde ritme. Waarin de dalen steeds dieper werden en het mij steeds meer moeite kostte om eruit te kruipen. Mezelf te hervinden en te herpakken. De laatste keer kroop ik eruit en besloot het te laten eindigen. Mezelf te beschermen.

Het verdriet moet nog komen, ik weet het. Maar ik hoop dat het nog even duurt. Dat ik nog even in deze veilige, gevoelloze cocon mag blijven. Waarin ik niemand toelaat. Hem niet, maar ook vrienden en ouders niet. Ik wil nog even alleen zijn. Alleen met het verdiet dat komen gaat.

Goodbye my lover. You were the one for me.