CeeBee

woensdag 30 november 2005

file

Ik stond in de file. Nou sta ik haast nooit in de file, dus als het me dan overkomt, krijg ik zo'n 'wat-spannend-en-gezellig-zo-met-z'n-allen-gevoel". Ik wond me dan ook niet op, maar ik maakte me wel zorgen. Ik was namelijk bang dat mijn auto het begaf.

Ja, stel je voor! Sta je stil - want dat stond ik - en dan begeeft je auto het! Meteen spookten er allerlei vragen door mijn hoofd. Hoe kom ik dan aan de kant? O jee, er is hier helemaal geen vluchtstrook! En kan de Wegenwacht er dan wel bij? Word ik gelynched door een meute woedende automobilisten? U ziet, allemaal zorgen die je hebt als je in een 12 jaar oude auto rijd die af en toe reutelende-ratelende-tikkende geluiden maakt en waarvan lampjes zonder aanwijsbare reden gaan branden.

Maar ik dwaal af. Ik stond dus in de file en maakte me zorgen om mijn auto. Op dat moment stopte een auto naast me - wat in een file niet zo vreemd is. De bijrijder keek me met een zorgelijk gezicht aan en wees daarbij op mijn band. Ik schoot meteen in paniek. Zie je wel! Lekke band! Hoe kom ik nou aan de kant? Etc. ect.

Edit op uw verzoek: benieuwd en bezorgd liet ik mijn raampje zakken en keek hem vragend aan. Ook hij draaide zijn raampje open en zei:

"Mevrouw! Toen u net reed, draaiden uw wielen!".

Filehumor. Daar had ik nou geen rekening mee gehouden.