CeeBee

woensdag 19 oktober 2005

kerst

Ik heb een zwak voor de kerst. Ik hou van de kou. Van de knus - en kneuterigheid. De cadeautjes, kerstboom en lichtjes. Verlanglijstjes en winkelstress. Ik hou ervan. Maar waar ik nog meer van hou is de periode voor de kerst. De weken waarin de winkels in 1 dag veranderen van sinterklaas naar kerst. En op mijn kantoor de kerstboom wordt opgetuigd. Als op de radio de kerstliedjes tot in den treure worden herhaald. En het op tv in alle series kerst is.

Mij zul je dan ook niet horen mopperen over het vroege sinterklaasassortiment in de winkels. Want sinterklaas is vlak voor kerst. En die sinterklaasspullen, die brengen ook de kerst dichtbij. Die kerstvoorpret kan wat mij betreft niet vroeg genoeg beginnen.

Daarom heb ik zojuist mijn eerste kerstcd gedraaid. Zachtjes natuurlijk, de buren moeten niet denken dat ik gek ben.