CeeBee

vrijdag 2 september 2005

studenten

Toen ik studeerde, voelde ik mezelf behoorlijk stoer. Ik dronk veel en rookte nog meer. Ik ging bij uitzondering naar hoorcolleges, liep tijdens werkgroepen de kantjes ervan af, maar studeerde me voor de tentames het gompes. Met succes.

De mode van de student was toen een spijkerbroek (maat XL: van bier word je dik), met een lichtblauw overhemd. Variatie op thema was nog wel mogelijk. Bijvoorbeeld een lichtblauw overhemd met streepjes. Of ruitjes. Toen ik lid werd van verschillende commissies van mijn studentenvereniging, droeg ik op het overhemd dan nog een jasje of giletje van de desbetreffende commissie. En op hoogtijdagen droeg ik een mantelpakje.

Vandaag zag ik twee studenten fietsen. In een goedkoop zwart pak, met limoengroene giletjes. Waarschijnlijk voelden ze zich heel stoer. Ik vond ze aandoenlijk. Aandoenlijk en erg jong.

En daardoor voelde ik me weer erg oud.... *snik*