CeeBee

vrijdag 19 augustus 2005

vreemd

Ik vind het vreemd hoor. Ik snap het echt niet. Ik schreef zojuist een stukje over mijn vader. Het stukje zou gaan over zijn werk als rechercheur. En dat dat ooit heeft geleid tot een spannende avond met criminelen op het dak van ons huis. Ze waren op zoek naar mijn vader, want die had hen gearresteerd. Het was eng, alhoewel ik me die avond eigenlijk niet herinner. Mijn herinneringen aan het gevoel van opwinding en avontuur zijn volledig afgeleid uit de verhalen van mijn moeder. Misschien sliep ik zelfs en heb ik er niets van meegemaakt.

Maar naarmate het stukje vorderde, des te verder raakte ik van de clou. En uiteindelijk kwam ik op een heel ander verhaal uit. Dat wilde ik helemaal niet! Maar ik laat het toch maar zo.

En die titel? Die slaat op de koepel op het dak van ons huis. Daar keken de boeven door naar binnen.