CeeBee

maandag 15 augustus 2005

route

Ik ben niet bijster goed in het vinden van de weg. Ik zoek daarom van te voren precies uit hoe ik moet rijden. Het liefst leer ik de hele route uit mijn hoofd, maar dat is natuurlijk gewoon belachelijk. Maar goed, wat ik in ieder geval nooit zal doen is zomaar gaan rijden!

W. dus wel. Hij rijdt gewoon naar de stad van zijn bestemming en ziet dan wel verder. Hij heeft een mond om te vragen, zo zegt ie zelf. Die heb ik ook heus wel, maar die gebruik het liefst niet. Ik vraag niet naar de weg. Niet op straat, niet in winkels en zeker niet in de supermarkt. Ik loop of rijd nog liever honderd zinloze rondjes. Ik weet heus wel dat dat stom is, maar het is niet anders.

Zaterdag reden we naar Zeist. Uiteraard had ik een routebeschrijving en eerst volgden we die ook braaf. Totdat W. op de snelweg besloot dat we beter via Zeist-Oost konden gaan en hij sloeg af. Hij sloeg zomaar af! Dat kon natuurlijk nooit goed gaan.

Maar het ging wel goed. En we waren zeker een kwartier sneller dan als we mijn beschrijving hadden gevolgd. Grmpf...