CeeBee

woensdag 17 augustus 2005

op kantoor

Mijn kantoor ligt aan het einde van een lange gang. Aan weerszijden hangen schilderijen van Corneille. Daar hou ik niet van, van Corneille, maar het geeft wel een bepaalde chique uitstraling.

De gang is ongeveer 25 meter lang - maar ik kan er een meter of tien naast zitten - en ik loop er dagelijks zo'n 30 keer door heen. De centrale printer staat namelijk gemakshalve aan het begin van die gang. Ik moet dus voor elk godvergeten printje dat hele stuk naar voren lopen. En weer terug.

Ook het secretariaat ligt aan het begin van die gang en ook daar loop ik vaak naartoe. Overigens vergeet ik vaak wat ik daar kom doen, zodat ik onverrichter zake terug kan lopen naar mijn kantoor. Om daar pas weer te realiseren wat ik ook alweer ging doen, etc. etc.

Maar goed. Ik loop dus vaak door die gang en kom dan altijd mensen tegen. Ze worden ook wel collega's genoemd. En ik weet dus nooit hoe ik dan moet kijken! De gang is namelijk zo smal, dat je elkaar rakelings passeert. Ik zoek altijd manieren om soepel door dat ongemakkelijk moment heen te komen. Tot zover ben ik gekomen tot de volgende mogelijkheden:

- peinzend in gedachten in de verte turen;
- gekke bekken trekken;
- telkens weer "Goeiemorgen!!!" zeggen.

Iemand nog ideeen?