CeeBee

zondag 10 juli 2005

Vinkenslag

Mijn ouders hielden mij vroeger verre van Het Kamp. Kampbewoners waren tuig. Ze stalen en het waren allemaal drugsdealers. Ik mocht er nooit komen, maar mijn moeder kocht er wel schoenen die van de vrachtwagen waren gevallen. Dat dan weer wel.

Ik heb dan ook nooit een kampbewoner leren kennen. Ze waren immers eng en agressief.

Vrienden K. en P. huren tijdelijk een huis. Het terrein waar hun houten skithut staat komt nog het meest in de buurt bij mijn beeld van een kamp. Overal katten en kinderen met verwilderde haren. De bewoners dragen tatoeages op alle lichaamsdelen. De auto's zijn groot en hebben stickers als 'size does matter'.

Vandaag zaten we met hun buren aan de Plassen en zo leerde ik toch kampbewoners kennen. Ze waren inderdaad anders en minder aangepast. Boeren en scheten werden vrijelijk gelaten en het goedkope bier vloeide rijkelijk. De humor was grof en hun kennis van de Nederlandse taal beperkt.

Ze waren alleen niet eng. Ook niet agressief. Maar misschien was dat omdat wij bij hun tijdelijke buren zaten.