CeeBee

zondag 24 juli 2005

tweelingbroer

De seizoenen hebben hun tekenen op zijn gezicht achtergelaten. Het is bruin met diepe groeven. Van april tot oktober draagt hij een korte broek, sandalen en witte sokken. Daarop een wit t-shirt dat strak om zijn dikke buik spant. Zijn witte haren en dito baard geven hem een sympathieke uitstraling. Hij doet me altijd denken aan de kerstman.

Zijn hond is van het ras vuilnisbak. Klein. Zwart en wit. En het keft alsof z'n leven ervan afhangt. Ik tref de man altijd aan de waterkant, waar hij steentjes in het water gooit. Zijn hond springt er telkens weer achteraan, maar vindt de steentjes uiteraard nooit. Het is een leuk schouwspel en ik zie het iedere zaterdag.

En dan wordt het spooky. Ik kom hem namelijk elke zaterdag tegen. Anytime, anywhere. Maakt niet uit hoe laat, maar ook niet waar. Welk park ik die dag ook kies, hij is er altijd. Zonder uitzondering. Heeft de kerstman een tweelingbroer?